Projecte Educatiu

PEC

A l’Escola Petit Estel – La Nova entenem l’educació com el desenvolupament global del nen. Per això, apostem per l’educació intel·lectual, moral, social, estètica, tècnica, física, religiosa i transcendental en tot el procés educatiu.

  • Som una escola que aposta per l’atenció personalitzada de l’alumne: cada alumne és únic i important.
  • Som una escola catalana amb un fort impuls a l'anglès (Projecte NEP – Immersió en anglès).
  • Som una escola de confessió catòlica, fonamentem l’educació en els valors que defineixen l’humanisme cristià.
  • Som una escola viva, oberta a nous reptes i a noves propostes.

Ens esforcem per ensenyar als nostres alumnes a descobrir, investigar, comprendre, relacionar la importància de l’amistat, l’ordre, l’amor, la responsabilitat, el respecte per l’entorn cultural, natural i social, el respecte, la valoració d’un mateix i dels altres, la companyonia per poder transmetre sentiments, emocions i potenciar l’autoestima.

L’objectiu principal de l’Escola és donar a cada nen allò que necessita:

  • Donar una formació humana i integral als alumnes, respectant els diferents ritmes d'aprenentatge.
  • Aconseguir un desenvolupament total de la personalitat.
  • Respectar els drets i llibertats fonamentals inherents a la naturalesa i dignitat de les persones.
  • Adquirir els hàbits de convivència, intel·lectuals i de treball.
  • Adquirir capacitats per a l’exercici d’activitats professionals.

IDIOMES

A l’Escola Petit Estel – La Nova els alumnes estudien el català, el castellà, l’anglès i el francès. El projecte de potenciar l’anglès a l’Escola és un repte i una il·lusió.

Així doncs, a Llar d’Infants les mestres de psicomotricitat ja parlen en anglès als alumnes. A Parvulari hi ha dues sessions setmanals i diverses activitats en aquesta llengua i a Primària, a més de les classes obligatòries, uns professors nadius fan una hora complementària d’immersió total mitjançant grups reduïts; l’assignatura de plàstica també s’imparteix en anglès.

A Secundària, els alumnes també reben una hora complementària d’anglès. L’assignatura de Ciències Naturals s’imparteix en anglès, així com la de Ciències per al Món Contemporani en el Batxillerat. Les professores de ciències i d’anglès estan embarcades en el Projecte Clil, l’ensenyament de matèries no lingüístiques amb un idioma diferent del propi, en aquest cas, l’anglès, i està donant molt bon resultat gràcies a una molt bona preparació del projecte.

Per arrodonir aquest aprenentatge, el viatge de quart d’ESO es fa a Londres i d’aquesta manera l’alumnat té un contacte directe amb el país i la llengua. A més a més, a l’estiu s’organitzen estades de tres setmanes a Anglaterra on els alumnes, acompanyats pel professorat d’anglès, conviuen amb famílies autòctones.

IDEARI

Un dels trets distintius de l’Escola Petit Estel – La Nova és la nostra implicació en l'educació en valors imprescindibles per a la societat actual com el respecte, la tolerància, la convivència o el servei envers els altres.

L’Objectiu de l’Escola és donar a cada alumne allò que necessita per aconseguir que tothom, segons les seves capacitats i possibilitats, assoleixi l’èxit escolar. Per a la nostra Escola, cada alumne/a és únic i important.

Per a nosaltres, l’èxit més important de l’Escola és poder formar persones íntegres, compromeses i amb valors. Aquesta formació global, tant a nivell humà com acadèmic, els prepararà pel món professional amb les màximes garanties d’èxit i satisfacció personal.

Treballem perquè així sigui!

ATENCIÓ PERSONALITZADA

A l’Escola proporcionem una atenció molt individualitzada per fer que els alumnes que van bé vagin encara millor i que els alumnes amb dificultats rebin els instruments adequats per seguir avançant. Es fa un seguiment de l’alumne a través d’una acció tutorial important amb una relació constant amb la família.

Un gabinet psicològic s’encarrega d’efectuar proves periòdiques per tal de detectar les mancances de grup o individuals, detectar els trastorns d’aprenentatge de forma precoç, i informar mestres i pares sobre l’evolució de cadascú. També a 4t d’ESO, oferim als alumnes orientació acadèmica i professional.

Els desdoblaments i el treball en grups reduïts en matèries troncals, com matemàtiques, llengua catalana i anglesa, afavoreixen a millorar el rendiment acadèmic.

LES NOFC

El document Normes d’Organització i Funcionament del Centre recull de manera ordenada els preceptes que regeixen la nostra organització i les interrelacions de la vida escolar: explicita l’estructura, defineix els vincles, recull les funcions, els drets i els deures dels diferents sectors que formen l’Escola; fixa els procediments, adapta la normativa general a la nostra realitat i estableix l’específica pel nostre centre educatiu.

És un document viu amb constant renovació a proposta de tots els sectors, per a la millora i compliment de la seva funció i és aprovat pel Consell Escolar.

Utilitzem galetes pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis i recollir informació estadística. Si continua navegant, accepta la seva instal·lació i el seu ús. Pot canviar la configuració o obtenir més informació a la nostra

Política de Cookies D'acord